He opastavat lapset käyttämään teknologiaa oikealla tavalla, oikeissa paikoissa, innostavat lapsia oppimaan. Tämä vaatii opettajilta todella paljon. Opettajan on osattava, ymmärrettävä ja ennen kaikkea uskallettava käyttää teknologiaa hyväkseen opetuksessa. Meidän roolimme on tukea, auttaa ja innostaa opettajia hyödyntämään digitalisaation mahdollistamia opetuskeinoja.
Sivistystoimenjohtajat määrittävät konkreettiset tavoitteet oppimiselle ja vievät uudistukset läpi koko kuntaan. Näillä tavoitteilla ja toimenpiteillä määritetään miten koulutamme lapsiamme, mitä mahdollisuuksia oppimiseen annetaan ja minkä tasoista oppimista kouluissa tavoitellaan. Sivistystoimen johtajat ovat usein myös koulun rehtoreita, jolloin myös opetustavoitteiden jalkauttaminen kouluihin on heidän kontollaan.
Sivistystoimenjohtajat määrittävät konkreettiset tavoitteet oppimiselle ja vievät uudistukset läpi koko kuntaan. Näillä tavoitteilla ja toimenpiteillä määritetään miten koulutamme lapsiamme, mitä mahdollisuuksia oppimiseen annetaan ja minkä tasoista oppimista kouluissa tavoitellaan. Sivistystoimen johtajat ovat usein myös koulun rehtoreita, jolloin myös opetustavoitteiden jalkauttaminen kouluihin on heidän kontollaan.
Rehtorit luotsaavat joukkueensa muutokseen johtamalla edestä. Heidän on oltava konkreettisesti mukana digitalisaatiohankkeissa ja osattava tukea opettajia ja oppilaita oikealla tavalla uudessa tavassa oppia. Rehtoreiden on oltava etulinjassa opettelemassa ja käyttämässä digitaalisia toimintatapoja ja siten rohkaista myös opettajia käyttämään helpompia tapoja toimia.
Myös kunnan teknisen tuen järjestäminen on usein tietohallinnon vastuulla. Teknis-pedagogisen etätukemme ansiosta tietohallinnossa voidaan keskittyä tärkeisiin tehtäviin, kun tukihenkilöstö vapautuu rutiininomaisilta tukipyynnöiltä.
Myös kunnan teknisen tuen järjestäminen on usein tietohallinnon vastuulla. Teknis-pedagogisen etätukemme ansiosta tietohallinnossa voidaan keskittyä tärkeisiin tehtäviin, kun tukihenkilöstö vapautuu rutiininomaisilta tukipyynnöiltä.
Oppimisen oppiminen, itsesäätely, tunteiden, motivaation ja vireyden säätely. Kyky työskennellä ryhmässä, ymmärtää maailmaa, oppia sitä ja muuttaa sitä. Nämä ovat asioita, joissa oppilaamme harjaantuvat sisältöjen ja faktapohjaisen opetuksen ohella. Toimivalla teknologialla ja opettajien motivaatiolla käyttää teknologia vaikutetaan nimenomaan näiden taitojen oppimiseen.
Ymmärrämme sen, että ulkoa päin digitalisaatiota ja helppokäyttöisempää teknologiaa ei voi pakottaa hankkimaan, vaan muutoksen ja muutoshalun on lähdettävä sisältä päin. Otamme sen että olet vierailemassa sivuillamme, merkiksi siitä, että teidän kunnassanne tai koulussanne pohditaan tieto- ja viestintätekniikan ratkaisuja. Olitpa siis kuka tahansa, päätöksentekijä tai ei, ota rohkeasti yhteyttä meihin. Autamme sinua parhaamme mukaan.
Ymmärrämme sen, että ulkoa päin digitalisaatiota ja helppokäyttöisempää teknologiaa ei voi pakottaa hankkimaan, vaan muutoksen ja muutoshalun on lähdettävä sisältä päin. Otamme sen että olet vierailemassa sivuillamme, merkiksi siitä, että teidän kunnassanne tai koulussanne pohditaan tieto- ja viestintätekniikan ratkaisuja. Olitpa siis kuka tahansa, päätöksentekijä tai ei, ota rohkeasti yhteyttä meihin. Autamme sinua parhaamme mukaan.
Olemme olemassa siksi, että opettajat osaisivat ja uskaltaisivat käyttää teknisiä välineitä opetuksessaan ja, että he voisivat luottaa niihin. Haluamme, ettei yksikään opettaja joutuisi turhautumaan samoihin päivittäisiin laiteongelmiin.